ISO 9001: Kwaliteitsmanagement

NEN-EN-ISO 9001

is een internationale norm voor het kwaliteitsmanagementsysteem van een organisatie. Dit systeem richt zich op het verbeteren van de klantgerichtheid & -tevredenheid. De norm wordt zowel intern als extern gebruikt om te beoordelen of de organisatie voldoet aan de eisen/ wensen/ verwachtingen van klanten, de wet- en regelgeving en de bedrijfseigen eisen.

De eisen van de norm richten zich onder andere op:
– Het in kaart brengen en beheersbaar maken van de hele organisatiestructuur
– Het opstellen van structurele plannen op het gebied van kwaliteitsmanagement
– Het beschrijven en beheersen van de processen en -activiteiten
– Het bepalen en verzorgen van de juiste en geschikte middelen, zoals machines, materialen, personen en ruimtes, om te voldoen aan de wensen en eisen van klanten
– Het continu en structureel beoordelen van de kwaliteitsmanagement prestaties
– Het indien nodig bijstellen van de plannen, processen en activiteiten t.b.v. kwaliteitsverbetering

ISO 9001 is geschikt voor zowel grote als kleine bedrijven, ongeacht de branche, omvang en aard van de diensten. Met de norm verhoogt u de klanttevredenheid binnen uw organisatie, dankzij een continue structurele beheersing en verbetering van het kwaliteitsmanagementsysteem. Daarnaast bespaart het u geld, verhoogt u de winstgevendheid en haalt u meer nieuwe klanten binnen.